elinsindien.blogg.se

God morgon eller god natt?!

Publicerad 2013-11-09 10:18:40 i Allmänt

Nu har vi landat och allt har gått bra :) Har även hunnit med att ta en runda på "stan", käkat lite indiskt, och sovit ett par timmar :) Det känns sjukt att vara här!
Här ligger jag och Felicia på ett litet hotellrum nånstans i New Delhi! Mitt huvud är som potatismos. Konstant tutande, trafik och folk överallt, lukter som jag aldrig känt innan, hets och ännu mer hets! Jag kan ju säga att jag är glad att vi kom hit så tidigt på morgonen innan allt drog igång... Tuta är fan det absolut bästa dom vet! Haha. Och om man tyckte att folk stirrade på en när man var i Egypten och Turkiet osv, HAH, då får man sig en käftsmäll när man kommer hit! 

Nu är klockan strax tre, så vi tänkte gå ut på gatan och haffa en tuktuk och bege oss mot Ambience mall! Kostar hela 70 rupier, dvs typ åtta spänn. Vi måste ha kaffe och kolla läget!

Ikväll kl 18.30 har vi ett litet möte inbokat över en middag. Då ska vi få mer information om morgondagen och när/var/hur vi ska bli upphämtade osv. För imorgon drar vi till Banjara Basti! Såååå spännande :) 





Kommentarer

Postat av: Anna-Karin Jungnell

Publicerad 2013-11-09 18:05:09

Hej Hjärtat, Skönt väl framme.
Kan endast säga att jag småler igenkännande när Du beskriver Ditt första möte av / med Indien :-)
Häftigt, men kan även vara smått förvirrande....och ibland t.o.m "irriterande".
Flyt med och gilla läget..

Svar: Ja men exakt mamma! Det finns inga ord i världen som kan beskriva det här! Man måste ha upplevt det för att förstå! ;) Men jag måste erkänna att jag älskar det alltså! Haha! Puss och kram
elinsindien.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela