elinsindien.blogg.se

Dagen i Mumbai!

Publicerad 2013-12-06 12:16:40 i Allmänt

Älskade stad! 
Vi startade dagen med frulle på Starbucks. Sååå skönt med riktigt gött kaffe osv! Haha, självklart så var det vakter och säkerhetskontroll för att komma in.. Det har blivit ganska strängt med sånt här sedan terrordåden 2008.. 
Sedan begav vi oss till Gateway of India! Vad som skulle blivit väldigt trevligt blev snabbt som en upprepad mardröm. Vi han inte ens komma in innan stora gäng omringade oss och tog foton och följde efter oss överallt. På våra bilder vi har tagit på byggnaden ser man minst två som smygfotografer trots att vi bokstavligt talat sprang ifrån dom. Men nu har vi blivit lite mer hårdhudade än innan. Jag pekade gladeligen finger när kamerorna kom fram. Felicia stegade fram till nästan alla och bad dom att ta bort bilderna på oss. En kille körde upp kameran i ansiktet på mig så jag slog till den så den flög i marken. Hoppas den gick sönder! 
Vi får dock lite dåligt samvete, för vissa är ganska trevliga och frågar om dom får ta kort. En man kom fram och frågade om vi kunde ta kort med hans döttrar. Men då var vi redan så irriterade och stressade så av ren reflex röt vi "No pictures". Nu i efterhand skulle vi ju sagt ja... Dom är ju trots allt bara fascinerade? 

Nog om det! Vi tröttnade på att vandra omkring och alltid behöva vara på våran vakt. Så vi anlitade en privatchaufför som tog oss runt alla sevärda ställen i Mumbai! Haha, sjukt värt! Det var otroligt att se! Vilken vacker, mångsidig stad! Haha, vi blev dock nekade att gå in i det heliga templet för att vi var "opassande"... Det var ganska förnedrande. Menmen! Jag är inte så imponerad av tempel asså... 

Nu har vi precis varit på världskända Café Leopold och druckit bärs och käkat till Bob Marleys goa stämma. Det var den godaste indiska maten som min mun har smakat på under dessa fyra veckorna! OMG!! 
Vi testade även på indisk Pan påvägen! Det är typ indiska kryddor inlindade i bananblad som man tuggar på ett tag och sedan spottar ut. Det gör nästan alla indier, haha. Det var asgött! Det smakar typ... Kokos, godis och indiskt!
Nu är vi tillbaka på hotellet och ska ta oss en skön siesta innan vi ger oss ut i härjet framåt kvällen igen... 
Imorgon flyger vi "hem" till Goa och våran bungalow hos Tyson igen, haha ;)











Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-06 18:10:49

Vilken spännande resa, man blir sugen. Hoppas du kan komma med hem till oss på annandagen, vi vill se fler av dina fina bilder. Kram

Svar: Jag har massor med bilder som jag gärna visar upp! :D Jag förstod att det var du som hade kommenterat, för jag såg din mailadress på kommentaren ;) Jag kan tyvärr inte komma på annandagen! :( Jag och Anders ska sova på hotell på Stenungsbaden den 25:e-26:e och sedan ska jag jobba direkt på kvällen! :( Men vi får ta det så snart som möjligt tycker jag! Hälsa familjen. Puss & kram
elinsindien.blogg.se

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-12-06 18:12:12

Jag kanske skulle skrivit att kommentaren var från moster Elisabeth, men det kanske du listade ut😊

Postat av: The Mother

Publicerad 2013-12-08 19:47:19

Vad häftiga saker Du / ni får uppleva, hjärtat.
Ser fram emot att få höra / se meeeer!!!

Ta nu vara på de sista dagarna och njut så mycket som möjligt :-)
Ses vi på onsdag?
När är ni hemma i Svedala?
Ha en go tur hem!
Varm kram och tanke

Svar: Ja, nu suger vi in det sista av Indien! ;-) Jag landar kl 16.25 på Landvetter! Då ska pappa köra hem mig så jag får släppa av väskan och duscha och så innan jag skyndar mig till Anders :) Men ja, då syns vi antagligen på onsdag innan jag drar! Kram
elinsindien.blogg.se

Postat av: The Mother

Publicerad 2013-12-08 19:49:49

Vilka häftiga saker Ni får uppleva.
Var nu rädda om er och njut av de sista dagarna !
När kommer ni hem till Svedala på onsdag? Ses vi?

Ha en go tur hem!

Varm kram och tanke

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela