elinsindien.blogg.se

25!

Publicerad 2013-11-22 13:42:32 i Allmänt

Igår fyllde min andra halva, min kärlek och världens finaste pojkvän hela 25 år! Så igår ägnade jag extra många tankar på honom och livet där hemma :) Jag fick låna Julias, en av tjejerna på campet, indiska telefon och ringa honom. Från min svenska telefon kostar det 34 kr i minuten att ringa hem! Men från den indiska kostar det endast EN krona i minuten.. Det var SÅ härligt att höra hans röst! 

Igår efter vi hade varit på Banjara Basti, varit hemma och ätit lunch, så åkte vi tillbaka till Banjara för att dela ut kläder som folk hade skänkt till organisationen! Det var så himla kul! Alla var så ivriga och så duktiga! Vi delade bara ut kläder till dom allra fattigaste barnen och dom fick endast välja ett plagg! Tröjja eller byxor. 

Dagarna bara flyger förbi här! Jag kan inte förstå att det har gått två veckor sedan jag lämnade Sverige! Nu är det bara en vecka kvar tills vi flyger till Goa!  Jisses... 
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Det händer så mycket hela tiden varje dag så jag vet inte riktigt vart jag ska börja! 

MEN! Imorgon klockan 04.40 ringer klockan för då är det dax att gå upp och åka till Pushkar! Vi kommer fram någon gång mitt på dagen, och då blir det shopping, middag på någon fräck restaurang vid en ökensjö och chilla på hotellet som gäller.. Och på söndag smäller det! Då ska vi ut på kamelsafari rakt ut i öknen! :D Tjohooo vad jag längtar! En klar höjdpunkt med indienresan för min del! Jag har bara ridit kamel en gång innan, och det var i Egypten. Så detta ska bli sjukt kul! På måndagen rider vi tillbaka från öknen till Pushkar för att påbörja våran resa hem till campet i Sikar :) 

Nää, nu ska vi äta middag, packa och sedan soooova! 





Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-22 17:34:41

Önskar Dig/ er en fantastisk helg! Det är inte utan man.. hmmn jag skulle velat vara med :-)
Förstår det är mycket och många intryck som ska tas
in / bearbetas...Kommer ta månader tror jag.
Ikväll kommer Mormor/ Morfar( Erik hämtar för arb hela helgen) och du må tro att Mormor kommer att läsa/ insupa Dina upplevelser!
Ha det göööörbra! kram o puss

Svar: Haha, ja det tror jag att hon kommer göra! Hon är ju så go.. Hoppas att hon och morfar har haft det bra på sin resa :-)
elinsindien.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela